ottawa revisited - Reisverslag uit Ottawa, Canada van ernst kreijfelt - WaarBenJij.nu ottawa revisited - Reisverslag uit Ottawa, Canada van ernst kreijfelt - WaarBenJij.nu

ottawa revisited

Door: ernst

Blijf op de hoogte en volg ernst

09 Juni 2014 | Canada, Ottawa

Weer terug in Ottawa, waar ik in 2011 even doorheen gejakkerd was, wat ik toen zonde vond. En terecht. Het parlementscomplex, gelegen op een rots boven de rivier is schitterend en is volgens mij 1 van de mooiste van de wereld. Bijzonder voor een eind 19e/begin 20e eeuws gebouw. De ligging doet ook wat, is van alle kanten goed zichtbaar.
Ook bijzonder is de ligging boven een indrukwekkend sluizencomplex,
The locks, in een militair kanaal, 1832 gebouwd toen de Amerikanen nog niet zulke aardige buren waren. Dit was de bestaansgrond van Ottawa, daarna ook om dezelfde redenen tot hoofdstad geworden, namelijk de enige kandidaat niet direkt aan de amerikaanse grens gelegen

Verder is Ottawa een echt Amerikaanse stad met het wolkenkrabber-downtown plus wat extra's van een regeringscentrum. Echt indrukwekkende musea met name. Een fantastisch oorlogsmuseum en een even schitterend geschiedenismuseum met heel veel aandacht voor de 'first People', de indianen dus, waar alleen pijn aan mijn voeten mij weer naar buiten joeg.

Hier is het echt zomer, 28 graden. Zal dinsdag een overgang worden naar het nu wat koude Jasper met 15 graden.

Nee, nog geen beren gezien, wel veel, helemaal niet schuwe stads?-eekhoorns.



  • 09 Juni 2014 - 15:28

    Onno:

    He Ernst,

    Je was weer met de noorderzon vertrokken maar nu weet ik waarom.
    Tja ik mis de foto's want die zitten er volgens mij niet bij?
    In ieder geval heb jij het weer goed naar je zin. Trouwens hier is het ook 28 graden maar bewolkt aan de Zeeuwse kust. Dus maken we ons maar op voor een stormachtig avondje.
    Ik heb vanmorgen de tuin gedaan en we zitten hier dus te genieten van een loempi met sambal saus gemaakt door mijn echtgenote en wij kijken uit op en door zonnestralen verlicht conifeer die glinsterend van de warme regendruppels allerlei kleurtjes aanneemt.
    Genietend van ons grasveldje waar we misschien nog even een potje badminton op gaan spelen om daarna lekker een barbeque aan steken om gezellig te gaan eten
    .
    Je ziet Ernst je hoeft niet ver weg om het leuk te hebben! Ha ha.
    Maar we wachten op de foto's en geniet er van.
    Tot gauw en veel plezier.
    Groetjes van je broertje uit een binnenkort kleddernat Zeeland.

  • 10 Juni 2014 - 07:57

    Marina:

    Hey Ernst ,
    Nou zo te lezen heb je al weer de nodige kilometers gemaakt in Ottawa.Ben blij dat je inderdaad nog geen beren bent tegengekomen je was gelukkig ook niet op het nieuws ...dus ik zou zeggen geniet van Canada en hou je haaks.
    groetjes Marina


  • 11 Juni 2014 - 22:12

    Reina:

    Hallo Ernst,
    Dat is weer echt genieten. Prachtig hoor!
    mooie tijd.

    groetjes,
    Reina

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

ernst

Actief sinds 03 Juni 2011
Verslag gelezen: 243
Totaal aantal bezoekers 59967

Voorgaande reizen:

31 Mei 2017 - 14 Juni 2017

Zuid Tirol

03 Juni 2016 - 19 Juni 2016

Portugal-Spanje

07 Juni 2015 - 02 Juli 2015

kroatie

06 Juni 2014 - 27 Juni 2014

canada

22 Juni 2013 - 13 Juli 2013

seefeld

08 Mei 2013 - 12 Mei 2013

stockholm

01 Juli 2012 - 19 Juli 2012

malta

Landen bezocht: