Lopen op de stadsmuur - Reisverslag uit Dubrovnik, Kroatië van ernst kreijfelt - WaarBenJij.nu Lopen op de stadsmuur - Reisverslag uit Dubrovnik, Kroatië van ernst kreijfelt - WaarBenJij.nu

Lopen op de stadsmuur

Door: Ernst

Blijf op de hoogte en volg ernst

08 Juni 2015 | Kroatië, Dubrovnik

Imposant! Slaat vooral op de middeleeuwse stadsmuur van Dubrovnik. De oude stad is nog helemaal ommuurd. Soms ook behoorlijk dik ook. Erg leuk is dat je de hele muur kan belopen, vaak lekker smal en trappetje op en af. Daarbij fraaie uitzichten op stad en omgeving. Leuk! Wel vroeg op, anders is het echt te heet in de zomer, ligt bijna helemaal in de zon. Die was er dus ook, met zo'n 27 graden, samen met behoorlijk wat medetoeristen, Dubrovnik staat op de Japanse hitlijst.

Verder een leuk Italiaans ogend stadje met veel barokke gebouwen, vaak
uit de 18e eeuw. Ook hier kent men helaas aardbevingen, zodat er niet veel
oudere gebouwen zijn.

Zeker een reis waard!!

De reis zelf verliep erg soepel. Geen vertragingen en in Dubrovnik liet zich alles goed vinden.

Morgen begin ik aan de eilanden, Lokrum, eens persoonlijk bezit van de Oostenrijks-Mexicaanse keizer Maximiliaan.

• 08 Juni 2015 - 22:10

Onno:

He Ernstje
    Mooi foto van het haventje en al die mooie huisjes.
    Begin is goed en je hebt er vast weer zin in.
    Leuk dat je je blog weer bijhoudt en foto's neemt.
    Have fun en tot gauw en veel plezier met veel zon en lekker eten!!
    Groetjes van je broer.

• 09 Juni 2015 - 09:37

Frans:

Het ziet er nog steeds zo uit als ruim twee weken geleden. Het lijkt alweer zo lang weg. Ja, die Japanners komen uit elk gat van de stadsmuur kruipen. Je wordt er helemaal gek van. Veel plezier op de eilanden. We willen daar graag info over.
    groet Frans

• 09 Juni 2015 - 12:44

Reina:

Hallo Ernst,
    Ziet er mooi en leuk uit. Wat een heerlijk weer heb je daar.
    Misschien kom je mijn zus daar nog wel tegen!!! Zit daar ook in de omgeving.
    geniet er van!
    groetjes Reina

• 15 Juni 2015 - 12:11

Marina:

Hallo Ex collega!!!!!!!!!!!

Ohh ik kwam vanmorgen en tja dan is het stil op de gang..ik mis je nu al!
    Niemand om grapjes mee te maken ,plagen, tegen te zeuren ..... etc.
    Ik hoop dat je aan het genieten bent van Kroatie.... Ik heb 1 troost voor je.... in Edinburgh zijn ook de Japanners alleen niet zo veel dat ze uit de steegjes springen tenminste niet toen wij er waren.
    Leuk om je blog weer te lezen helaas bij mij niet gelukt ik heb in Schotland aan de Whisky gehangen hahaha.

Groet marina