Oud fort in een moderne oorlog - Reisverslag uit Dubrovnik, Kroatië van ernst kreijfelt - WaarBenJij.nu Oud fort in een moderne oorlog - Reisverslag uit Dubrovnik, Kroatië van ernst kreijfelt - WaarBenJij.nu

Oud fort in een moderne oorlog

Door: Ernst

Blijf op de hoogte en volg ernst

10 Juni 2015 | Kroatië, Dubrovnik

Nee, niet in een oorlog beland. In 1991 echter was het anders. Toen lag Dubrovnik onder Servisch vuur. Vandaag het fort uit 1812 bezichtigd dat standhield. Recht boven de stad, dus van cruciaal belang. Wel een erg eenzijdige expositie (wij Kroaten zijn goed en zij Serviers zijn fout), maar ik dacht ook ongeveer zo. De stad is toen behoorlijk beschadigd, maar schitterend hersteld. Het verklaart ook dat veel er 'nieuw' uitziet.

Het fort is comfortabel met een kabelbaan te bereiken, lekker makkelijk dus. (de voetklim lag in de volle zon, en zweten doe ik toch al)
Schitterend uitzicht boven, daar doe ik het voor...

Gisteren Lokrum, het eiland voor de poort. Mooi boswandeleiland met een oud klooster, ook weer een fort uit de Franse tijd, en wat mooi ruige inhammen. Lekker veel schaduw en een heerlijk café...

Zandstranden moet je hier niet zoeken. Zit vlak bij de zee, maar kan er bijna niet komen, alles rots en/of privéstrand. Overigens in een groot hotel, lange handleiding om van de receptie mijn kamer te vinden. Wel goed gelukkig...

Helaas, met de foto's lukt het wat minder, k.....tablet....misschien morgen..

• 10 Juni 2015 - 21:23

Reina:

Hai Ernst,
    interessant hoor. Wel boffen dat er een kabelbaan is het lijkt me erg warm om te lopen..
    wat is het daar mooi man. Het eiland Lokrum ziet er rustgevend uit geweldig!
    Geniet maar lekker.
    groetjes Reina

• 11 Juni 2015 - 07:11

Henk:

Hoi Ernst,

Ziet er allemaal schitterend uit.Lijkt me mooi land. Je hebt prachtig weer zo te horen maar voor jouw misschien iets te warm.
    Geniet ervan en hopelijk krijgen we tovh nog veel mooie foto,s te zien.

groet,
    Henk

• 11 Juni 2015 - 09:20

Miriam:

Hoi Ernst,

Ziet er allemaal weer prachtig uit. De geschiedenis tussen met de Serviers zit inderdaad vrij ingewikkeld in elkaar, geloof dat in de 1e wereldoorlog de rollen waren omgedraaid. Hoop dat de tablet snel beter werkt, zou toch jammer zijn als je hem door de kamer gooit en wij de verhalen en foto's moeten missen.

Groeten Miriam

• 15 Juni 2015 - 12:21

Marina:

Hallo Ernst,

Ik hoop dat je tablet het weer doet.
    Dat rotapparaat ook!!!! (ik kan je hier horen) .

• 17 Juni 2015 - 18:40

Jan Van Der Salm:

Ha Ernst

Heb van Henk na veel aandringen toch je weblog gekregen. Ik kijk mijn ogen uit. Mooie foto's. Ziet er erg relaxed uit. En dat is wel anders geweest. Geniet er van.