Romeins buitenhuis en mooi Hvar - Reisverslag uit Split, Kroatië van ernst kreijfelt - WaarBenJij.nu Romeins buitenhuis en mooi Hvar - Reisverslag uit Split, Kroatië van ernst kreijfelt - WaarBenJij.nu

Romeins buitenhuis en mooi Hvar

Door: Ernst

Blijf op de hoogte en volg ernst

17 Juni 2015 | Kroatië, Split

Verkast naar Split.Per Kroatisch ov. Ging volgens planning, al is het busvervoer apart. Bagage zit niet in de ticketprijs, dus of iedereen met ruimbagage even 7 kuna (= 1 euro) wil bijbetalen, nou ja voor dat allemaal met die stomme toeristen geregeld is. Heeft de luchtvaart het hier geleerd?
Ook een 10 km door Bosnie, hebben we dat land ook weer gehad. 2x serieuze jaren-70 pascontrole. Wel een mooie rit met veel fraaie uitzichten.

Split is de stad van het Romeinse buitenhuis van een afgedankte keizer, dat nog gedeeltelijk intact is. Mooi. Deels verbouwd tot kathedraal, de kleinste die ik ooit gezien heb. Wel bijzonder.

Vanuit Split eilandtoer voortgezet met Hvar. Hvar-stad is een gezellig plaatsje met wat fraaie gebouwen en maar liefst twee forten boven de stad, ook vroeger dus al erg geliefd dus. Ook een mooi wandeleiland, een fraai tochtje langs de kust gemaakt. Ook wat Nederlands vannacht, namelijk regen. Gaf vandaag een lekker koele dag met maar 23 graden. Heerlijk!!

• 18 Juni 2015 - 08:35

Reina:

Ha die Ernst,
    Ik zie het al helemaal voor me, elke toerist zoekend naar kleingeld, komisch bijna.
    maar........ ik hoor je wel mopperen! Begrijp ook niet dat bagage het niet in begrepen is.
    Je hebt weer mooie gebouwen gezien en de natuur is prachtig, wat gaat er een rust van uit.
    geniet ze! En lekker hoor de temperatuur.
    groetjes, Reina