Island hopping - Reisverslag uit Dubrovnik, Kroatië van ernst kreijfelt - WaarBenJij.nu Island hopping - Reisverslag uit Dubrovnik, Kroatië van ernst kreijfelt - WaarBenJij.nu

Island hopping

Door: Ernst

Blijf op de hoogte en volg ernst

13 Juni 2015 | Kroatië, Dubrovnik

De laatste dagen op eilandtoer. Simpel, neem de ferry in de morgen en aan het eind van de middag weer terug.
Wel verschillende eilanden, eerst Lopud, met veel cultuurhistorie, vooral in de vorm van oeroude kerkjes. Had ooit 15.000 inwoners zo rond 1600 in de gouden eeuw van de republiek Ragusa (Dubrovnik), zijn er nu nog 500 van over.

Gisteren Mljet, een veel groter eiland, waar ik in het natuurpark op de westelijke punt heb rondgelopen. Hier veel rust rond mooie meren, eigenlijk zeeinhammen. Op Mljet ook bijzonder mooie paden, dwars door zeer ruig gebied. Hier kan rustig rondlopen plotseling veranderen in een bergwandeling. Komt ervan als je teveel op markeringen (van een ander pad) vertrouwt. Gelukkig had ik ervaring in te veel risicos nemen..
Dit keer dus niet.

Overeenkomsten zijn er ook, alle eilanden hebben een groene, ruige kust, zodat je varende vaak tegen een groene muur (veelal Aleppodennen) aankijkt. Ook kloppen wandelaanwijzigen meestal niet. Verder weinig tot geen autos (laat staan caravans), en heel erg rustig, op ferry-aankomstplaatsen na. Ook altijd bergachtig, zij het zelden hoger dan 500m.

Inmiddels behoorlijk verbrand, het is inderdaad behoorlijk warm hier, officieel 27 graden, maar de wandeltemperatuur is boven de 30. Juni is waarschijnlijk toch al te laat voor dit soort activiteit. Maar het stedeschoon en vooral ook de uitzichten vergoedt alles!

Hopelijk lukken de fotos nu beter, anders krijg ik klachten over het verstoren van de heerlijke rust hier, op mijn hotelbalkon...

Dank voor de reacties, jullie lezen dus nog steeds!

• 13 Juni 2015 - 10:34

Reina:

Hoi Ernst,
    Ja het is altijd opletten op de wandelpaden in onbekend gebied ondanks markering. Misschien wel juist met markering.. Het is wel heel avontuurlijk! Je bent weer op veel mooie plekken geweest hoor. Hoeveel km.loop je per dag met die hoge temperatuur? Dat lijkt me nl. best vermoeiend. Maar ja jij bent nog jong he!
    Leuk om je te volgen
    groetjes, Reina

• 13 Juni 2015 - 17:20

Onno :

Hoi hoi Ernst

Reina heeft gelijk want die plekken die jij hebt gezien krijg ik nooit allemaal meer te zien.
    Maar dit is voor jou dus ook allemaal weer nieuw.
    Pas goed op jezelf want je bent nog wel een jonge god maar de botjes zijn ouder hè!
    Foto's vallen wel mee toch? Kan veel slechter.
    Nou op naar de volgende plek en schieten met die camera maar weer
    En inderdaad wat Reina ook vraagt, hoeveel km loop je per dag?
    Tot later broer.

Groetjes Onno

• 13 Juni 2015 - 17:34

Ernst Von Kreijfelt:

Nog niet zoveel, 15 is het maximum. Daar doe je dan ruim drie uur over. Is genoeg in deze warmte.

• 14 Juni 2015 - 12:38

Reina:

Noem dat niet veel met die temperatuur!!! en dat in ruim 3 uur tijd.
    Goede conditie hoor.
    Ook ik kijk uit naar de volgende foto's.
    Groetjes Reina

• 16 Juni 2015 - 11:47

Henk:

Hoi Ernst,

Foto,s zijn prachtig. Volgens mij vind je het weer voor jouw eigenlijk iets te warm.
    Niet te veel inspannen dus en regelmatig terrasje pakken zou ik zeggen.
    Het is wel vreemd dat je er niet meer bent en erg stil.

het is ook zonder jouw wel stil hier. Toch bij iedereen nog gemengde gevoelens omtrent de reorganisatie. Kan het zelf ook nog moeilijk een plekje geven. Denk toch maar dat ik traject met power for people in ga.

Blijf jij vooral genieten van je vakantie en verras ons weer met mooie foto,s

groet,

Henk