mooie tochten - Reisverslag uit Seefeld in Tirol, Oostenrijk van ernst kreijfelt - WaarBenJij.nu mooie tochten - Reisverslag uit Seefeld in Tirol, Oostenrijk van ernst kreijfelt - WaarBenJij.nu

mooie tochten

Door: Ernst

Blijf op de hoogte en volg ernst

05 Juli 2013 | Oostenrijk, Seefeld in Tirol

De zomer blijft hier wisselvallig. Wel zijn de temperaturen nu echt zomers, zo'n 23 graden. Wel meestal wat zon, maar ook kans op regen. De uitzichten zijn daardoor beperkt,de toppen zijn vaak in de wolken. Elke dag dus uitgebreide studie van het weerbericht.

Wel twee echt hele mooie tochten gemaakt. Kleine paadjes over hellingen tussen rotsen,soms handen en voeten gebruiken bij klauterpartijen, dat is wat ik zoek.

Een keer een echt moeilijk pad geprobeerd. Aan een huttenbaas gevraagd of het kon, jawel als je absoluut "schwindelfrei und trittsicher" bent..
Dat was ik, net.... Aan klimmen door een 80 m hoge "kamin" (lett: schoorsteen) ben ik niet echt gewend,maar wel een hele mooie ervaring!!.

Meer van zulke dus...

Daarnaast best veel te zien hier in de buurt, een mooie Klamm (ravijn),op de grens met Duitsland. bovendien een echt speelkasteel hier (lett Playcastle), helaas failliet, maar van een afstandje net middeleeuws.

En nu hopen op een mooie slotweek!

  • 06 Juli 2013 - 07:53

    Onno:

    Hallie halie hallo ooo Ernst,

    Het ziet er schitterend uit en je bent echt fanatiek bezig als ik het zo lees.
    Ik wist niet dat die oude botten dat nog konden!
    Moet weer een hele ervaring zijn om dit uitzicht te aanschouwen .

    Als je zo aan het " wandelen " bent hoe hoog zit je dan zelf ?
    Kan me voorstellen als daar iets gebeurt dat je niet even een trein pakt en naar huis kunt maar daar zal jij wel een oplossing voor hebben. Gewoon de telefoon ? ... Als je bereik hebt.
    Tja als ik de fot's zie dan wordt mijn vakantieweekje naar center parcs een stuk minder mooi maar dan waan ik me maar in de tropen in een subtropisch zwemparadijs.

    Nou ik zou zeggen let eat some schnitzels want krachtvoer zul je wel nodig hebben met al die beweging!
    Een voordeel ervan is dat je als een jerommeke terug zult komen en mij eens lekker in de tuin kunt helpen ,ha ha.

    Groeten uit een zonovergoten Zeeland .
    Onno

  • 06 Juli 2013 - 19:35

    Ernst:

    hoe hoog? het dal ligt hier op 1100 m, bereikbaar is zo'n 2300 m.
    Ik heb verder mijn mobiel bij me voor noodgevallen.Bereik hier is meestal goed. Bovendien zijn er meestal wel mensen op het pad. Verwacht ik dat niet,dan weet mijn hotel ook waar ik ben en hoe laat ik terug kom.
    Overigens vandaag een mooie dag, met een mooie tocht naar mijn hoogste punt, 2374 m (Reither Spitze) Heel zwaar, en inderdaad beloond met een heerlijke schnitzel.

  • 08 Juli 2013 - 08:15

    Miriam:

    Hoi Ernst,

    Het ziet er prachtig uit, al hoeft die schoorsteen van mij niet, heb toch wel wat last van hoogtevrees. Ben wel jaloers als ik die mooie uitzichten zie, maar 2 kinderen de berg op sjouwen is toch iets teveel van het goede. Al hebben we ooit een hoge bergtop bereikt en stond daar een man met 2 kinderen van 8/9 jaar, voel je je toch weer iets minder stoer, maar wie weet kunnen wij over een aantal jaar ook weer de hoogte in.

    Hier inmiddels prachtig weer dus hopenlijk komt het ook gauw jouw kant op.

    Groeten Miriam

  • 08 Juli 2013 - 12:26

    Henk:

    Hallo Ernst,

    Hopelijk krijg je toch nog een weekje hetzelde weer als wij nu hier hebben. Kun je nog een paar mooie tochten maken. Niet te fanatiek worden natuurlijk want je bent geen 40 meer en we willen je uiteraard goed uitgerust terug zien volgende week.

    geniet er nu nog maar van en ik verwacht nog wel een verslag met wat mooie foto's.

    groetjes,

    Henk

  • 14 Juli 2013 - 15:13

    Reina:

    Hoi Hoi Ernst,
    Dit verslag heb ik gemist, wij hebben niet altijd verbinding.
    Maar ik wil wel even reageren want ik vind het fantastisch mooi.
    Je kunt weer een heleboel nagenieten als je thuis bent.
    Misschien een idee om eens een filmavond te organiseren?

    Groetjes,
    Reina

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Oostenrijk, Seefeld in Tirol

seefeld

even de bergen in

Recente Reisverslagen:

12 Juli 2013

laatste week, en de berg wint...

05 Juli 2013

mooie tochten

30 Juni 2013

bolzano

27 Juni 2013

koude zomer
ernst

Actief sinds 03 Juni 2011
Verslag gelezen: 329
Totaal aantal bezoekers 60000

Voorgaande reizen:

31 Mei 2017 - 14 Juni 2017

Zuid Tirol

03 Juni 2016 - 19 Juni 2016

Portugal-Spanje

07 Juni 2015 - 02 Juli 2015

kroatie

06 Juni 2014 - 27 Juni 2014

canada

22 Juni 2013 - 13 Juli 2013

seefeld

08 Mei 2013 - 12 Mei 2013

stockholm

01 Juli 2012 - 19 Juli 2012

malta

Landen bezocht: