Parel voor Vigo - Reisverslag uit Lissabon, Portugal van ernst kreijfelt - WaarBenJij.nu Parel voor Vigo - Reisverslag uit Lissabon, Portugal van ernst kreijfelt - WaarBenJij.nu

Parel voor Vigo

Door: Ernst

Blijf op de hoogte en volg ernst

19 Juni 2016 | Portugal, Lissabon

Het loopt al weer af. Laatste dag in Lissabon wachtend op het vliegtuig. Gisteren Portugal per trein doorkruist. Ging allemaal volgens plan, vooral noord-Portugal erg mooi.

Laatste Spaanse dagen in Vigo verbleven. Redelijk standaard Spaanse stad zonder veel interessants. Wel gezellig en een oeroud fort 'castro' op een heuvel.

Wel bijzonder de eilanden voor de kust, de islas Cies. Natuurgebied, rotsen, vuurtorens, uitzichten en een behoorlijk agressieve pontusmeeuw. Voor de eerste keer echt agressief bejegend door vogels. Hoe? Door echt pal boven te vliegen en je proberen onder te schijten...Gelukkig had ik het enigszins door. Later bleek dat er kleintjes op het pad liepen....dan snap je het wel weer. Maar echt een prachtig eiland....een waardige afsluiting van een leuke vakantie. Zelfs het weer werkte mee, bewolkt in Vigo, 5 km voor de kust stralend weer!!

O ja Reina, in Santiago best veel pelgrims gezien, er wordt zelfs een aparte - best drukke - mis voor georganiseerd. ( Ik liep er per ongeluk in ), zij het alleen rond de kathedraal. Je verwacht eigenlijk een echt pelgrimsoord, maar zo is het niet.

Nu geachte meelezers, tot volgend jaar, hoop ik.

Groet
Ernst

• 19 Juni 2016 - 13:03

Frans En Paulien:

Goede reis terug en bedankt voor de reisinfo, die wij nog kunnen gebruiken als we noordwaarts gaan. We zitten nu in de snikhete oven van de Alentejo niet ver van de Spaanse grens. Maar verlangen naar de rotsachtige kust, waar tenminste de zeewind voor afkoeling zorgt.
    Frans en Paulien

• 19 Juni 2016 - 20:51

Ernst Von Kreijfelt:

Frans, nog veel plezier verder!!! En bedenk, aan de kust is het altijd koeler!!

• 22 Juni 2016 - 12:18

Henk:

Hoi Ernst,

Ik was helemaal vergeten dat je op vakantie was en nu ben je al weer terug. ik heb je verslagen gelezen en de foto's bekeken. daar waren een aantal zeer fraaie bij. Jammer dat het weer niet altijd even fraai was. Ik hoop dat je geweldig genoten hebt en wens je alvast voor morgen een prettige verjaardag toe.
    Die datum kan ik gelukkig onthouden omdat Sabine dan ook jarig is.

groet en tot horens,

Henk