malta valletta eerste dag - Reisverslag uit Valletta, Malta van ernst kreijfelt - WaarBenJij.nu malta valletta eerste dag - Reisverslag uit Valletta, Malta van ernst kreijfelt - WaarBenJij.nu

malta valletta eerste dag

Door: ernst

Blijf op de hoogte en volg ernst

02 Juli 2012 | Malta, Valletta

Ik pak de draad weer op. Dit keer maar een klein reisje, maar de vorige blogs waren mij uitstekend bevallen.

Malta dus. Eerste indruk: alles zandsteen en druk bevolkt, en warm. 33 graden, en dat blijft zo! Gelukkig wel een beetje wind,zodat het te behappen is.

Valletta is mooi hoog gelegen op een schiereiland tussen twee fraaie natuurlijke havens, wat schitterende plaatjes oplevert. Ook UNESCO werelderfgoed. De stad is in zijn geheel gebouwd in de zeventiende eeuw en na de oorlog geheel gerestaureerd.

Het was de stad van de Maltezer ridders, gebouwd na een succesvol afgesloten Turks beleg. Daar zijn ze hier maar wat trots op.De ridders hadden als levensdoel zorg voor de medemens, dat te zien is aan gigantische ziekenzalen (130 m lang!
waarbij ze behoorlijk voor liepen op de rest van Europa,iedere welgestelde burger/ridder had rond 1700 al zijn eigen bed en toilet! De armeren waren minder gelukkig, die moesten met zijn vijven een bed delen. Wel mocht iedereen eten van zilveren borden. dat was het meest hygienisch!

Verder een waarlijk schitterende barokken kerk, uitzonderlijk fraai versierd.

Kortom bevalt Malta mij prima!

• 02 Juli 2012 - 21:00

Onno:

He ernst, wat leuk! Super ziet het eruit en je hebt waarschijnlijk ook mooi weer?
    En reis je nu vanuit 1 hotel of slaap je in meerdere ?
    Ik heb je mail gehad en zal er zeker naar kijken en natuurlijk lezen
    Groet van Onno

• 03 Juli 2012 - 06:11

Gretha:

Dag Ernst,

Leuk dat je weer een reis verslag maakt
    Het ziet er daar mooi uit, ook weer mooie foto's
    Nog verder een fijne vakantie ik blijf je reis verslag lezen.
    Groeten Gretha

• 03 Juli 2012 - 07:12

Henk:

Hallo Ernst,

Dat is weer eens iets anders dan Amersfoort. Lekker temperatuurtje daar, ben ik best jaloers op.
    Heb je de finale van het EK nog kunnen zien. Was vond ik de meest leuke wedstrijd van het hele toernooi met een terechte winnaar.
    Geniet maar lekker en laat gauw weer wat van je horen.

Groet,
    Henk

• 03 Juli 2012 - 07:16

Reina:

Ha die Ernst,
    Jij hebt al heel wat moois gezien maar dit is ook weer prachtig.
    De havens liggen er ook mooi bij, zo verzorgt lijkt het.
    33 graden, ja dat is behoorlijk warm om een lange wandeltocht te lopen. Voor de afwisseling lijkt me een boottochtje dan ook wel lekker naar Gozo.
    Ben benieuwd wat je de komende dagen weer gaat ondernemen.
    Veel plezier!
    Groetjes Reina

• 03 Juli 2012 - 10:08

Frans:

Hoi Ernst,

ziet er goed uit. ligt alleen niet op onze route. Temperatuur scheelt niet veel met die bij ons. Alleen zijn de nachten een stuk koeler.
    Veel plezier met je reis.

groet
    Frans

• 03 Juli 2012 - 17:39

Ernst Von Kreijfelt:

dank voor de reacties!! Fijn dat jullie geinteresseerd zijn!
    Even wat antwoorden:
    Ik blijf hier in dit hotel tot zaterdag 14 en ga dan nog 4 dagen naar het buureiland Gozo. De finale heb ik hier kunnen zien, gelukkig; en inderdaad een heerlijke wedstrijd met een terechte winnaar,al was het jammer dat Italië met 10 man verder moest.
    Gelukkig heeft het hotel airco, dat is wel nodig hier!

• 04 Juli 2012 - 06:06

Miriam:

Hoi Ernst,

Erg leuk om je weer te kunnen volgen. Kerk ziet er erg mooi uit en de stad ook imponerend voor een relatief klein eiland. Ben benieuwd hoe de natuur is op het eiland of is het verder vrij kaal? Geniet ervan.

Groeten Miriam