mdina - Reisverslag uit Valletta, Malta van ernst kreijfelt - WaarBenJij.nu mdina - Reisverslag uit Valletta, Malta van ernst kreijfelt - WaarBenJij.nu

mdina

Door: ernst

Blijf op de hoogte en volg ernst

05 Juli 2012 | Malta, Valletta

Een beetje gewend nu.
Het is vooral heet, maar je hoeft niets, dat scheelt. Het zweten was ik al gewend.

Helaas Malta is geen wandelland, afgezien van de warmte zijn er weinig paden,geen markering en mijn gids uit 2007 is niet betrouwbaar meer. Gepland was een mooie tocht langs de klifrand bij Dingli, wel iets gezien, maar ook erg link, brokkelig. Wel goed openbaar vervoer, het eiland ligt voor je open.

Niet-wandelvakantie dus.
Dinsdag de oude hoofdstad gezien Mdina, de stille stad bijgenaamd. Echt mooi! Kleine steegjes, fraaie poort en fraaie bastions. Stil vanwege het alleen draaien op toerisme, er lijkt inderdaad niemand meer te wonen. Wel een theetuin, vrijwel op de muur, fraai uitzicht, heerlijk!!

Vlakbij ligt Rabat, letterlijk voorstad, maar nu veel groter. Interessant vanwege vroeg-christelijke catacomben, waar men vroeger begraven werd. Zonder kist,wel met stenen hoofdkussen! Had ik bij Rome willen zien,maar niet aan toegekomen.

Gisteren een boottocht rond Valletta gemaakt, lekker in de wind. Blijkt duidelijk dat de stad als vesting gebouwd is, aan alle kanten bastions, forten en behoorlijk hoge muren. Helaas echt beproefd is het niet,zoals zo vaak! Wel fraaie fotomomenten (hoop ik)

• 05 Juli 2012 - 18:59

Onno:

Hallo Ernst,
    Het is weer vanouds hoor zoals je het allemaal beschrijft, ziet er ook allemaal aantrekkelijk uit maar
    het is wel wat dor allemaal . Ik ken dat van Griekenland en Turkije , het lijkt er veel op!
    Is lijkt me erg raar in een stad te lopen waar geen mensen zijn , wel lekker rustig !
    Mooie foto,s weer en een aanvulling voor je volgende album.
    Lekker een biertje nemen en genieten van de zon.
    Fijne tijd en groeten van ons. Onno en Urs.

• 05 Juli 2012 - 20:43

Reina:

Hoi Ernst,

Wel een uitdaging die Dingli kliffen maar als het er brokkelig uitziet is het eigenlijk gevaarlijk!
    Wat een verademing bijna geen mensen om je heen waar vindt je dat nog.
    De foto's zijn mooi hoor.
    Hier was het vandaag ook erg warm maar ook vies benauwd.
    Geniet jij maar lekker van het mooie weer en al het moois.

Groetjes,Reina

• 06 Juli 2012 - 05:33

Miriam:

Hoi Ernst,

Je beschrijft het allemaal weer goed en de foto's maken het weer helemaal af. Je hebt echt je roeping gemist als reisboekenschrijver. Gebouwen zien er prachtig uit, maar jammer dat je niet echt lange wandeltochten kan maken. Dan maar een cultuurvakantie.

Groeten Miriam

• 06 Juli 2012 - 07:17

Annemarie:

Hoi Ernst,

Leuk om Malta weer eens terug te zien, er is volgens mij niets verandert.
    Rijden de ouderwetse bussen nog? Dat was toen alleen al een toeristische attractie.
    Bij de Dingli-cliffs hebben wij toen gezocht naar "Romeinse Karrensporen" maar nooit gevonden,
    jij wel??
    Sterkte met de hitte, hier is het nu ook warm en erg benauwd!
    Groetjes Annemarie

• 08 Juli 2012 - 10:34

Frans En Paulien :

Hoi Ernst,

het ziet er indrukwekkend uit. Jammer van het wandelen, want ik merk hier in Portugal dat door het wandelen je eigenlijk veel meer meemaakt van het land en de bewoners.
    Ja de temperatuur is hoog, maar dat kun je natuurlijk verwachten. Nog een fijne tijd.
    Frans