gozo-final - Reisverslag uit Valletta, Malta van ernst kreijfelt - WaarBenJij.nu gozo-final - Reisverslag uit Valletta, Malta van ernst kreijfelt - WaarBenJij.nu

gozo-final

Door: ernst

Blijf op de hoogte en volg ernst

18 Juli 2012 | Malta, Valletta

De tijd vliegt om! Gozo is echt leuk. Mooie kust, nu voor ruim de helft gezien, de andere helft, reden voor een terugkeer..... Dan wel in april of zo.

Het binnenland is niet veel, behalve voor kerkliefhebbers dan.. alleen een hoofdstad(Victoria) met een mooie citadel. Vanaf het hele eiland zichtbaar,samen met de koepelkerk van Xewkija.

In de citadel veel ruines, en een kathedraal met een fraai architectonisch grapje, een mooie schijnkoepel, van binnen wel, van buiten niet. Bijzonder!

Dan maar weer de kust, heeft ook nog een natuurwonder, een natuurlijke brug,"het azuren raam" zoals ze het hier noemen. Echt heel mooi. Wel echt kolkend water, zodat ik jouw ervaring, Annemarie iets beter kan plaatsen.
Verder fraaie uitzichten op baaien en rotskusten in allerlei soorten en maten.

Toch gelukkig nog wat kunnen lopen,al bleef het beperkt tot maximaal 3 uur.Gevoel voor navigatie wel vereist.Van wandelaanwijzingen hebben ze hier nog nooit gehoord. Maar het open landschap hielp behoorlijk.Ook bos kennen ze hier niet. Kortom,een uitdaging. Aangeraden!

Dit is het dan weer!! Tot spoedig ziens en prettige vakantie!
Voor de thuisblijvers, ik hoop nog wat mooi weer mee te nemen, dat hebben ze hier genoeg.

Bedankt voor de reacties, iedereen. Ik heb het weer leuk gevonden

• 18 Juli 2012 - 21:17

Onno:

Tjonge Ernst,

het is alweer voorbij, dat is wat anders dan een half jaar op wereldreis!
    Je hebt er volgens mij van genoten en dat voor iemand die niet van warm weer houd, heel bijzonder !
    Je bent nooit te oud om iets te leren of om ergens aan te wennen.
    Wat een wijsheid weer he van je broertje?
    Nou Ernst ga je gewoon een keer mee met ons op een strandvakantie ,kun jij lekker wandelen en wachten wij je wel weer op .Maar inderdaad was het weer erg boeiend maar even wennen omdat het een kort blog was deze keer maar toch erg leuk hoor !
    Bedankt weer voor je enthousiaste verhalen en mooie fotos en wie weet tot een volgende keer.
    Groetjes uit Wemeldinge............. Onno en Urs

• 19 Juli 2012 - 05:22

Henk:

Hallo Ernst,

Goed te horen dat je het naar je zin hebt gehad. De tijd vliegt dus volgende week dinsdag zien we je alweer.Je gaat inderdaad een beetje mooi weer meenemen.
    Het ziet er zeker voor maandag en dinsdag goed uit.
    geniet nog maar een paar dagen van je vakantie en tot dinsdag.

Groet,
    Henk

• 19 Juli 2012 - 09:04

Reina:

Ha die Ernst,
    Dat was weer genieten,prachtige foto's, echt heel bijzonder die brug.
    Goede vlucht terug.
    groetjes. Reina

• 20 Juli 2012 - 04:42

Miriam:

Hoi Ernst,

Prachtige foto's om deze vakantie mee af te sluiten. Het was weer leuk je te kunnen volgen en ook nu heb ik weer een reisbestemming voor op mijn lijstje al houd ik ook wel van wat meer groen, maar de prachtige kust compenseerd het kale binnenland.

Groeten Miriam

• 20 Juli 2012 - 14:17

Fam Bertelink:

Wij hebben je weer gevolgd, erg mooi weer om te zien. Ik was al eens op Malta in 1963. Gelukkig weinig veranderd en mooi om het weer eens te zien. Toen waren er geen auto's op de plaatjes en luxe jachten. Bedankt voor je verslag.