Mosta - Reisverslag uit Valletta, Malta van ernst kreijfelt - WaarBenJij.nu Mosta - Reisverslag uit Valletta, Malta van ernst kreijfelt - WaarBenJij.nu

Mosta

Door: ernst

Blijf op de hoogte en volg ernst

08 Juli 2012 | Malta, Valletta

Wat meer nadruk op het culturele dus. Echt opvallend hier zijn de kerken. Elk dorp heeft zijn kerk, en dan liefst ook meteen een geweldig grote koepelkerk. Wat wil je ook, 98% katholiek!! Een van de hoogtepunten staat in Mosta, een geweldig grote en mooie koepel, en ook nog onverwoestbaar. De Duitsers lukte het in de oorlog een bom recht door de koepel in een volle kerk te laten vallen, maar hij ontplofte niet! Dat mag je echt een mirakel noemen. Veel andere kerken zijn barok; dus overdadig versierd.

Ook overdadig versierd is het grootmeesterspaleis (van de Ridders).
Bijzonder fraaie plafond-schilderingen.

Vandaag toch maar weer gewandeld, dat blijf ik toch het leukst vinden. Een absoluut record aan zweetdruppels! Want geen enkele schaduw in 33 graden. De gehoopte wind is er nauwelijks. Maar als je de wandeltijd beperkt houdt ( 2 uur),dan kan het.
Malta leent zich qua openbaar vervoer uitstekend voor korte wandelingen. Overigens, de oude bussen zijn afgedankt, er rijden nu nieuwe Arrivabussen met airco.

Doel was een stukje tussen Marsascala en Marsaxlokk,lekker onuitspreekbaar.
Mooie kust, binnenland niet echt byzonder.

Dank voor jullie reacties, fijn dat jullie het leuk vinden!

• 09 Juli 2012 - 06:45

Miriam:

Stad ziet er erg mooi uit. Binnenland misschien wat minder mooi maar de kustlijn is wel weer erg mooi. Die strakke blauwe lucht zijn we vanuit het grijze Nederland ook wel jaloers op.

Groeten Miriam

• 09 Juli 2012 - 08:06

Henk:

Hallo Ernst,

Het ziet er allemaal weer indrukwekkend uit.Ik denk dat je het prima naar je zin hebt daar. wat het weer betreft zou ik zo met je willen ruilen. Hoewel het afgelopen zaterdag mooi weer was krijgen we de komende week alleen maar regen, regen en regen.
    Hou je haaks en tot je volgende bericht.

Groet, henk

• 09 Juli 2012 - 08:38

Peter:

Prachtig eiland met veel fraaie kerken!
    De zondags editie van de Volkskrant kregen we niet, zodat we gisteren tijd hadden om je postbox te lichten en je planten water te geven.

• 09 Juli 2012 - 09:18

Marina Van De Pol:

Ernst,

De eerste reactie op dit verslag verbaast ons...! Moet je ons niet iets vertellen??????
    Als je haar mailt wil je dan een CC naar ons doen. (vraag van henk)
    Wij zijn totaal overdonderd en verbaast want zo raken wij Ernst kwijt?!
    Zij vind in elk geval je baard leuk hahaha.
    Graag willen wij dagelijks op de hoogte gehouden worden van de ontwikkelingen .

Veel plezier blijf foto's maken
    groetjes je fanclub Henk Boom en Marina

• 09 Juli 2012 - 13:24

Gretha:

Hoi Ernst,
    Zo te lezen geniet je volop van je vakantie, mooie foto's.
    En leuke reakties zelfs vanuit het buitenland.
    Denk erom ze moet eerst nog door de keuring van je collega's.
    voordat je er met vandoor gaat.
    Maar blijf vooral genieten van je vakantie.

Groet Gretha.

• 09 Juli 2012 - 17:59

Ernst Von Kreijfelt:

welke reactie? Heb maar verwijderd. Naar een (eventueel) antwoord mogen jullie raden....
    Overigens sterkte met het weer, ik ga niets meer zeggen over de hitte hier..!

• 10 Juli 2012 - 05:53

Henk:

Hallo Ernst,

Wat zijn dat voor streken die je nu weer uithaalt. Zomaar een mogelijke date voorbij laten gaan. Misschien was het wel een Nieuw-Zeelandse schone met een rieten rokje. Je hebt deze kans toch niet laten lopen of belazer je je fanclub en heb je toch stiekum gereageerd zonder ons een CC te sturen. Dat is dan voor ons zeer pijnlijk want uiteraard hebben we het beste met je voor.
    Je kunt je dus nog bedenken.
    Graag weer snel wat van je laten horen en verras ons maar weer.

Je fanclub (Marina en Henk)

• 12 Juli 2012 - 06:58

Reina:

een beetje laat, maar wat een mooie koepel kerk.
    Wat goed dat je het wandelen nog 2 uur hebt vol gehouden. Bij hoger dan 25 graden heb ik het echt gehad hoor.
    Veel plezier!!
    Groetjes,